Aktivitetshus

Velkommen til  Hvidbjerg Aktivitetshus.

Aktivitetshuset og tilhørende natur og friluftsområdet ”Det Grønne Springbræt” er lokalområdets aktivitetscentrum, hvor man kan få udfordret motorikken, opleve og sanse naturen, få sved på panden og holde en fest. Aktivitetshuset fungerer både som forsamlingshus og som mødested for foreninger i lokalområdet.

Salen er 125,7 m2 , borde og stole + service til 100 personer, køle og frys, industri opvaskemaskine, el ovn 488 Liter, 4 løse induktionskogeplader, mikroovn, kaffemaskine og elkedel.  Der forefindes 2 toiletter og 1 handicaptoilet med puslebord

På toiletterne er der toiletpapir, håndklædeark og sæbe. I køkkenet er der håndklædeark og kaffefiltre til rådighed. Opvaskemaskinen er påfyldt sæbe/afspændingsmiddel. Lejeren bør selv medbringe karklude, viskestykker, grydelapper, plastposer/affaldssække, rengøringsmiddel mv. samt evt. beholdere, som kan benyttes i forbindelse med at fragte madrester med hjem.

Køkkenet er et anretterkøkken, der forefindes industri ovn til opvarmning af mad, 4 løse induktionsplader, køleskab, fryser og hætteopvaskemaskine, mikroovn og elkedel.

Priser for udlejning til private 2023:

Medlem af Brøndum – Hvidbjerg BorgerforeningIkke medlem af Brøndum-Hvidbjerg Borgerforening
Leje af sal inkl. køkken (kl. 10 på dagen til kl. 10 dagen efter)2.200 kr.2.500 kr.
Leje dagen før fra kl. 12400 kr.400 kr.
Leje til dagen efter kl. 15400 kr.400 kr.
Leje på hverdage fra kl. 8 – 201.100 kr.1.250 kr.

Priser udlejning til foreninger i 2023:

Hele huset ved åbne arrangementer (Alle har mulighed for at deltage)
300 kr
Hele huset ved lukkede arrangementer (Kun foreningens medlemmer har mulighed for at deltage)
600 kr.
Aktivitetshuset og Børnehuset Hvidbjerg set fra sydvest
Hvidbjerg Aktivitetshus og tilhørende udearealer kaldet “Det Grønne Springbræt” skal samle flest mulig aktiviteter fra landsbyerne Brøndum, Hvidbjerg og Rettrup. Den tidligere sogneskole var placeret midt mellem landsbyerne, men med skolelukningen i 2014 blev vi tvunget til at gentænke strukturer og tiltag for at bevare sammenhængskraften. Vi har derfor fokus på at samle vores udendørs og indendørs aktiviteter på samme lokalitet ved børnehaven og vuggestuen. Her ønsker vi at skabe gode liv i mødet mellem flere generationer og interesser uanset årstid.
Vi bygger nyt driftsvenligt aktivitetshus og skaber spændende tilhørende udearealer. Udearealerne skal fungere som grønt springbræt både set i et livsforløb, men også i forhold til lokalområdets geografi. Livsforløb fordi vuggestuen og børnehaven bliver primære brugere i formiddagstimerne. De unger overtager efter skole og de ældre efter fyraften. Geografisk fordi stedet bliver formidlingsstation for grønne oplevelser i lokalområdet.

Arbejdsgruppen består af:
Hans Kolding (formand)
Jacob Rytter
Jørn H. Andersen
Ann Futtrup

Kontakt arbejdsgruppen på [aktivitetshus@hvidbjergborgerforening.dk]

Projektet er støttet af følgende:
Spar Vest Fonden med 340.000 kr.

Nordea-fonden med 250.000 kr.

Skive Kommunes Landsbypulje med 400.000 kr.
Skive Kommune budgetmidler som følg af skolelukning – 2,0 mio. kr.
Lokalt indsamlede midler fra private og erhverv – 548.300 kr.

Nyhedsbrev november 2020

Pressemeddelelse september 2020

Følg projektet på facebook (klik på ikonet)